Іван Пулюй ставить питання про об'єднання і союз України з Європейськими країнами на фундаменті їх внутрішньої консолідації та економічної інтеграції. Правда, тоді він запропонував союз з Австро-Угорщиною та Німеччиною, які на той час були найменшим злом у порівнянні із союзом із самодержавною Російською імперією. Для прикладу, під цісарською Австро-Угорською монархією мільйони австрійських українців у 1911—1914 рр. мали 2450 початкових українських, шкіл, 13 гімназій, 15 кафедр у Львівському університеті, тоді, як під царською Росією мільйони наддніпрянських українців не мали українських шкіл і гімназій, друкованих засобів масової інформації. Після революції 1905 року їх було лише десяток. Першою "визвольною місією" царських російських військ, яких нерідко зустрічали з хлібом-сіллю, стало "визволення" українців від усіх їхніх навчальних закладів, газет і журналів ("Культура і життя", 15.11.2006), що можуть взяти до відома нинішні холуйські глашатаї вічної братерської допомоги Росії Україні у розвитку її культури, власне, це перевертні, що галичан вважають не українцями через те, що повільніше від інших українців ті піддаються зросійщенню. Така яничарська «логіка» визначення націй!
Нинішні наші біди в тому, що українська нація на різних етапах свого розвитку втрачала свою повноцінну державність, потрапляючи в залежність від інших держав. Національна держава - Альфа і Омега української ідеї, бо як зазначав Г. Гегель, народ стає історією, не за географією і антропологією, а лише в формі держави.
Державність - це інституція, яка здобувається за принципом єдиного неухильного об'єднання людей, яка, крім інших, виконує охоронну і захисну функцію, відвертає від них загрозу війни та хаосу.
Незалежність, самостійність, державність органічно пов'язані з ідеєю соборності Батьківщини. Соборність - це не лише об'єднання територій, а й ментальна та духовна єдність громадян. І головне тут полягає в тому, щоб ідея єдності і соборності пройшла через наші душі.. Адже не може бути об'єднаним в реальному житті те, що не об'єднано в душах, мисленні, намірах.
6. Івана Пулюя часто-густо називають ще й українським просвітником за його унікальний спосіб мислення. Він чудово володів методологічними питаннями наукового пошуку, які безпосередньо застосував у своїх наукових пошуках. Так ідея Х-променів виникла із його головного філософського постулату - «як із невидимого побачити видиме». По суті винайдені промені, названі пізніше рентгенівськими, і є відповіддю на це питання. Ось чому так важливо читати статті І. Пулюя, які вчать поглибленому розумінню буття і вдосконалюють здатність людського мислення. І. Пулюй виділяв внутрішній світ людини як особливу реальність. Оскільки всі проблеми виникають із мислення: як людина думає, так вона і вирішує свої проблеми, а також формує для себе основні смисли (порядок майбутніх дій), реалізує своє призначення в житті і свою місію.
7. Іван Пулюй є взірцем для всіх нас своїм ставленням до рідної землі (див. статтю на сайті Товариства «Знання» України: Пулюй І. «Польські русофіли і масові арешти вірних державі українців у Галичині»). Він організував посильну практичну допомогу людям, які потерпіли від різних війн (Австро-Пруської, Русько-монгольської, першої світової та ін.).
В Австро-Угорщині Іван Пулюй позиціонувався як відомий політичний і громадський діяч. Він був удостоєний звання «Радник Двора Австро-Угорської імперії», йому була запропонована навіть посада міністра освіти і науки, від якої він відмовився через необхідність концентрації зусиль на теренах науки. Приклав надзвичайно багато сил для створення українського Львівського університету, заснування українських гімназій, шкіл тощо на Галичині.
8. Іван Пулюй мав особливі стосунки з батьком, який хотів бачити в ньому душепастиря, але в своїй діяльності Іван Павлович досяг набагато більшого. Він став, по-суті, духовним провідником українського народу.
Як відомо на ті часи серед молоді модним (від «мода» - більшість) було думання про те, що в людині достатньо моралі і совісті для того, щоб вона обійшлася без релігії і Бога. Іван Пулюй же відводив від такого світогляду, оскільки коли Бога немає, тоді можна робити все, що завгодно, по типу «валяй Ванька або Фріц, убивай, ґвалтуй, руйнуй всіх і все, що тобі не до вподоби, бо Бога немає – роби що захочеш», - від такого думання і почався, власне, кривавий і тоталітарний Гітлеро-Сталінсько-Путінський сатанізм.
Вечір великого українського патріота природно був продовжений патріотичним аукціоном: Товариство «Знання» України разом з Віталієм Ковачем, ведучим програми «Дістало» на телеканалі «ICTV», вирішили провести благодійний аукціон «Врятуймо Україну» зі збором коштів для Української армії, зокрема, для бійців батальйону «Дніпро-1». Волонтери Тетяна Колганенко (студентка Державного університету телекомунікацій) та Ілля Гамєєв (студент Київського національного університету культури і мистецтв), родом із Шахтарська, що на Донеччині, вирішили допомогти своїм друзям, які попри численні погрози вирішили стати на захист Батьківщини, і зараз перебувають в зоні бойових дій в батальйоні «Дніпро-1».
Не може глибоко не зворушувати, яка у нас моральна патріотична українська молодь іде на зміну старшим поколінням борців за незалежність України. Тетяна з Іллею разом з друзями зібрали картини та фотографії небайдужих студентів, щоб представити їх на аукціоні. Товариство «Знання» та видавництво «Знання України» організували продаж своїх книг. Виручені кошти пішли на придбання спорядження та медикаментів для учасників АТО. Від АТО була присутня помічник Народного депутата України Берези Юрія Михайловича, командира батальйону «Дніпро-1», Антонюк Катерина Андріївна. Організаторів аукціону і студентів, які намалювали картини, що були реалізовані на аукціоні і допомогли зібрати на підтримку воїнів АТО кошти у сумі більше, ніж 5 тисяч гривень, керівництво Товариства «Знання» України відзначить Подяками Товариства.
Кушерець Василь Іванович,
доктор філософських наук, професор,
голова правління Товариства «Знання» України,
президент Університету сучасних знань.