- Деталі
- Перегляди: 4571
- Деталі
- Перегляди: 16754
Кремень В.Г.
Президент Національної академії педагогічних наук України,
академік НАН і НАПН України
ІННОВАЦІЙНІСТЬ ЯК ВИМОГА ЧАСУ
Розглянуто особливості сучасного, пост економічного етапу розвитку цивілізації. Його характерними особливими рисами є поява нових життєвих цінностей, зміна характеру соціальності й швидке впровадження інновацій у всі сфери суспільного буття. Зазначено про необхідність формування інноваційного стилю мислення й прищеплення інноваційного стилю мислення кожній сучасній людині. Викладено відповідні іцлі освіти.
- Деталі
- Перегляди: 6180
Кушерець В.І.,
доктор філософських наук,
професор, голова правління
Товариства «Знання» України
Світоглядні основи буття в інформаційній парадигмі
В творчості останнього десятиліття життя академіка В.І.Шинкарука важливе місце займала світоглядна тематика (Див.: В.І.Шинкарук «Вибрані твори» Т.З., частина 2). В ній він бачив шлях осмислення антропологічних властивостей людини, в якій світогляд є чи не головною її сутністтєвою ознакою, своєрідним життєвим компасом, лише за допомогою якого особа здатна об'єднати і організувати свої знання в цілісну систему, осмислити його в єдності і багатозначенні явищ, подій і процесів. Без світогляду людське знання, хоч як багато його б не було, подібне кораблю, який загружений грузом коштовностей, але не знає куди йому пливти і до якого берега пристати.
- Деталі
- Перегляди: 4977
Кремень Василь Григорович –
доктор філософських наук, професор,
академік НАН України,
заслужений діяч науки і техніки України,
президент НАПН України,
президент Товариства „Знання" України
ЛЮДИНА В ТРАНСФОРМАЦІЯХ „ЕКОНОМІЗМУ": УТОПІЇ І РЕАЛЬНІСТЬ
Сучасний світ –це синтез динаміки розвитку і структури взаємозв'язків, наданих як у вертикальній, так і в горизонтальних площинах. Механізмом цього структурування виступила глобалізація всіх складових соціально-економічного і культурного змісту суспільства. В горизонтальному вимірі відбувається формуваннях нових геополітичних утворень. У вертикальній – утворюється інформаційно-ієрархічна піраміда багатства і влади, вершина якої зайнята передовими, розвиненими країнами світу. Піраміда працює подібно до "насосу" – до її "вершини безперервно йдуть потоки фінансів, багатства, інтелекту" [4, с. 5]. У цих умовах відбувається трансформація духовно-культурних цінностей у новому вимірі – економічному, який породжує ряд важливих для сучасного буття проблем, які вимагають уважного розгляду і вирішення.
Конструктивне вирішення будь-якого питання залежить від виявлення причин і умов його існування.
- Деталі
- Перегляди: 4984
Андрос Євген Іванович –
кандидат філософських наук,
провідний науковий співробітник,
в.о. завідувача відділу філософської
антропології Інституту філософії імені
Г.С. Сковороди НАН України
ЕКЗИСТЕНЦІЙНІ ПАРАМЕТРИ ФІЛОСОФСЬКО-АНТРОПОЛОГІЧНОГО ЗНАННЯ: УКРАЇНСЬКИЙ ВИМІР
Ведучи мову про екзистенційні параметри філософсько-антропологічного знання у проекції українського досвіду, слід зазначити, що ми при цьому виходимо із найбільш ґрунтовних та радикальних традицій екзистенційної проблематики. А такими традиціями й підходами були дві – гайдеггерівська та сартрівська.
- Деталі
- Перегляди: 5343
Шалашенко Геннадій Іванович –
кандидат філософських наук,
старший науковий співробітник
відділу філософської антропології
Інституту філософії імені Г.С. Сковороди
НАН України
ТРАНСЦЕНДЕНТАЛЬНИЙ ФАНТОМ СУЧАСНИХ ЦІННІСНИХ СПОДІВАНЬ
Можливо, поняття трансцендентального і не найкращим чином пасує до того комплексу питань, що порушуються у пропонованому тексті як спроба бодай якось посприяти запобіганню назріваючому, якщо не в сучасному світі людини в цілому (це було б надто претензійно вже з огляду на майже остаточно зруйноване уявлення про світ як ціле), то принаймні в нашому (вітчизняному) суспільстві загостренню хвороби під назвою „морально-ціннісна дезорієнтація". А вислів „трансцендентальний фантом" і поготів виглядає доволі безпорадним на тлі актуального завдання якнайшвидшої організації раціональних дієвих практик, що змогли б тут і зараз зупинити, або хоча б пригальмувати процес накопичення у суспільстві руйнівного потенціалу байдужості, зневіри та депресивних настроїв.