У Києві запрацювала перша служба таксі, в якій пасажирів возять виключно на електромобілях. "На столичні дороги вже вийшли 12 електрокарів Nissan Leaf, а до кінця року парк поповниться кількома сотнями машин", – про це сказав представник служби таксі Євген Шинкаренко.
За його словами, всі електрокари оснащені безкоштовним Wi-Fi, таксометрами, внутрішньосалонною камерою, відеореєстраторами, а також планшетами, встановленими на спинці сидіння. Оплатити проїзд можна готівкою і банківською картою – в кожній машині є термінали. Усіх водіїв (поки в службі близько 20 осіб) відбирали на конкурсній основі, оцінюючи ввічливість, професіоналізм, освіту, водійський стаж, знання міста.
"Водії повинні допомогти пасажиру з багажем, запропонувати музику на вибір. Коли йде дощ – з парасолькою зустріти і провести пасажира. Кожен водій також одягнений у фірмовий темно-сірий піджак", – каже Шинкаренко. "Перед рейсом ми проходимо медогляд, при якому вимірюють наш тиск і тестують уміст алкоголю в крові. Це змушує постійно тримати себе в тонусі", – сказав таксист на ім'я Михайло.
Електрокари заряджають на спецстанціях експрес-зарядки, яких у Києві поки дві – на вул. Здолбунівській, 3, і на проспекті Науки, 5. "За 15 хвилин вони можуть зарядити 50% батареї, а за півгодини – до 80%. Один електрокар за 12-годинну зміну відвідує станцію не більше 2-3 разів, і час, витрачений на відновлення батареї, не перевищує однієї години. Водій повідомляє диспетчеру, скільки у нього залишилося пробігу, щоб той підібрав оптимальний маршрут. Це робиться, щоб уникнути ситуації, при якій авто може не вистачити заряду, щоб доїхати", – розповідають у службі таксі.
Однак, далеко не всі райдужно оцінюють майбутнє електромобілів у місті. За словами голови профспілки таксистів України Василя Попика, невідомо, як електрокари поведуть себе взимку під час морозів і чи не будуть вони глухнути у дорозі. "Питання в тому: чи буде вистачати заряду і на обігрів, і роботу автомобіля. Крім того, в Києві поки дуже мало експрес-зарядок. Наскільки швидко ними забезпечать столицю, поки незрозуміло", – говорить Попик.
У самій же службі електротаксі запевняють, що автомобілі будуть працювати і при мінусовій температурі, як це відбувається в Норвегії, де температура взимку досягає -20 градусів (скорочено, за: новини futuris).