200 млн років тому на Землі був всього один суперконтинент — Пангея.

Потім вона розпалася на окремі частини - прообрази сучасних материків. При цьому Індостан, наблизившись до Євразії близько 50 млн років тому, продовжив рух і почав м'яти окраїни континенту. В результаті зіткнення з'явилися Гімалаї - найвищі гори планети, інформує UkrMedia.

Схожий процес може статися в найближчому геологічному майбутньому. Він призведе до появи нового гірського ланцюга в центральній частині Індії, стверджують вчені з Індії, Швейцарії та Саудівської Аравії. Їх дослідження опубліковано в науковому журналі Scientific Reports.

Субдукція - це геологічний процес, в результаті якого одні блоки земної кори занурюються під інші. Про субдукцію свідчать підвищена вулканічна і сейсмічна активність в регіоні. Така, наприклад, як Гуджаратський землетрус 2001 року з магнітудою 7,7 балів, в результаті якого загинули 20 тисяч осіб. І хоча він спостерігався в межах континентальної індійської плити далеко від будь-яких літосферних кордонів, є й інші докази субдукції в регіоні. Це землетруси в Онголі, Маунт Абу, Латур-Кілларі та інших містах центральної Індії.

У дослідженні вчені припустили, що ймовірною зоною нового зіткнення буде ділянка протяжністю 1000 км і шириною 50 км від річки Нармада до річки Сон.

Геологічні дані показують, що він збігається з розривом в земній корі, який з'явився близько мільярда років тому. Подібні зони вразливі до деформацій земної кори.

Цей лінеамент (ділянка рельєфу, пов'язана з глибинним розломом) розташований між товстою і тонкою літосферами, каже геофізик Іван Кулаков з Інституту нафтогазової геології і геофізики імені А. А. Трофимука. Товщина на південній стороні лінеамента становить близько 80-100 км, а на півночі - 120-200 км. Супутникові дані також показують значні деформації в континентальній корі Індії.

Вчені змоделювали майбутню поведінку літосфери в регіоні і показали, що протягом декількох мільйонів років у цьому місці виростуть високі гори, які відокремлять Північну Індію від південної частини (Наука та техніка Дослідження Індія Геологи Планета Земля).