У Київській Малій академії наук учнівської молоді відбулася обласна науково-практична конференція «Технологія успіху у написанні та захисті науково-дослідницької роботи: досвід, реалії, перспективи».

Присутні на конференції дорослі захоплено дивувалися організованості учнів 9-11 класів – вихованців академії, учнів гімназій, ліцеїв, їхній ерудиції, зосередженості зовсім не на дитячих, а проблемах, що навіть дорослим важко даються. Всі вони стали переможцями 111 етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів у 2014/2015 навчальному році.

Варто перерахувати теми їхніх пошуків аби зрозуміти широту їх дослідницьких уподобань та глибину їхніх устремлінь у майбутнє доросле життя. Це справді ті, хто ще зі шкільної парти наступає на п'яти українським ученим. Їхні доробки стосуються найрізноманітніших галузей знань, переважно мають уже нині практичне значення.

«Удосконалення технології клонального мікророзмноження miscanthus giganteus в умовах лабораторії фітобіотехнології» - така назва дослідження Тетяни Тесьолкіної, учениці Білоцерківської школи №6. Вікторія Григор'єва, учениця Білоцерківської школи № 12 дослідила «Ветеринарний контроль якості молока та визначення його фальсифікацій».Темою своєї роботи Маргарита Кирута, вихованка Київського Центру творчості дітей та юнацтва, учениця Білоцерківської школи №9 обрала «Продуктивність кукурудзи цукрової залежно від строків сівби». «Особливості накопичення 137Cs прісноводними рибами різних трофічних рівнів" – така тема досліджень Анни Медухи, учениці Бориспільської школи №6. Андрій Лехан, учень Бориспільської гімназії «Перспектива» дослідив «Вплив екологічних аспектів на проростання цвілевих грибів». Микола Мороз, учень Великоолександрівської школи Бориспільського району вивчив історію відкриття, будови, властивостей і методів виділення біополімерів хітину та хітозану, молочної кислоти, біополімеру полілактиду, кварцетину та дигідрокварцетину та їх добування.

IMG 0433Є досить несподівані теми, як, до прикладу, Марії Бурлачук, вихованки Сквирського районного Центру дитячої та юнацької творчості, «Дослідження стану самотності в підлітковому віці». У секції «Валеологія» теоретично обґрунтувала поєднання гомеопатичних препаратів з фармакологічними задля підвищення результату лікування дитячих хвороб Валентина Михайленко, учениця Іванівського районного ліцею. Тема її наукової роботи «Застосування гомеопатичних препаратів у педіатрії – за чи проти?». Олег Харченко, учень Сквирської школи №3 дослідив «Медико-соціальні проблеми формування репродуктивного здоров'я хлопців-підлітків». Марія Новак, учениця Білоцерківського економіко-правового ліцею вивчила топографію нервових елементів у капсулі колінного суглоба коня. Анастасія Олійник, учениця Васильківської школи №3 опанувала абсолютно наближену тему до проблем однокласників «Порівняльна характеристика показників місцевого імунітету школярів з різним рівнем фізичної активності». «Гігієнічне обслуговування застосування пробіотика Лактоцел при вирощуванні телят» - така тема дослідження Марини Григор, вихованки Центру творчості дітей та юнацтва Київщини.

Учень Білоцерківської гімназії-школи Ігор Наконечний зупинився на вивченні «Формування стратегій розвитку малого підприємництва в Київській області».

Досить конкретні теми і в галузі точних наук.

«Застосування фракталів у фізиці» - тема дослідження Руслана Зацаринного, учня Щасливського навчально-виховного комплексу Бориспільського району. Софії Ящук, учениця Славутицького ліцею вибрала для дослідження тему «Нова теоретико-числова функція та її властивості». Микола Мороз, учень Великоолександрівської школи Бориспільського району вибрав для свого дослідження тему «Сингулярні монотонні та ніде немонотонні функції, пов'язані з двійковим зображенням дійсних чисел".

Молодих дослідників приваблюють питання Інтернет-технологій, різних комунікаційних систем. Олександр Токарчук , учень Білоцерківської школи №12, облюбував тему «Порівняння якості та швидкості прорахунку динамічних 3d моделей фізичними рушіями reactor та physx», а Євгеній Зубань, учень цієї ж школи зупинився на темі «Дослідження ефективності застосування засобів Seo – оптимізації сайтів». Галина Федоренко, учениця школи №12, опанувала тему «Аналіз ризиків інформаційної безпеки на основі матричного підходу». Олена Сокол, учениця школи №12 з Білої Церкви вивчила «Побудову імітаційних моделей багатоканальних систем масового обслуговування».

Приземленими до життя теми обрали для досліджень Олена Дячук, учениця Тетіївської школи і Тетяна П'ятенко, учениця Білоцерківської школи №12: "Оцінка екологічного стану басейну річки Роська» і «Аналіз кліматичних умов нашого регіону в контексті глобальних кліматичних змін».

За цікаве дослідження взялася учениця Володарського ліцею Оксана Горковенко «Виявлення й радіаційний моніторинг виходів на денну поверхню кристалічних докембрійських порід в межах Володарського району». Аліна Балашова, учениця Ірпінської школи №14 вивчила «Особливості демографічних процесів населення, на прикладі селища Гостомель».
В історичних та етнологічних секціях розроблені такі теми, як «Вплив СРСР та США на країни Європи після завершення Другої світової війни» (учень Бориспільського ліцею Дмитро Дейнеко), «Архаїчні елементи традиційних землеробських обрядів Київщини» (учениця Білоцерківського Центру творчості дітей та юнацтва «Соняшник» Альона Слюсаренко). Тему «Українські січові стрільці у Білій Церкві (1918-1919рр.» дослідила Марина Богуш, учениця Білоцерківської гімназії. Валерія Настіна, учениця Білоцерківської школи №3 присвятила свої наукові пошуки темі «Відновлення пам'яті загиблих воїнів у боях на Київщині 1941-1943рр. як результат археологічно-пошукової діяльності групи «Пошук». Тему «Українські остарбайтери (на матеріалах Кагарлицького району Київщини» дослідила Руслана Лисенко, учениця Ставівської школи Кагарлицького району.

Окремі теми присвячені журналістиці, педагогіці, релігії, правознавству. Це: «Новинне повідомлення на закордонну тематику Укрінформ з точки зору структури» (Марія Бурчак, учениця Бориспільської спецшколи) , «Система руханок для учнів початкової школи «Фізкультхвилинки для дитинки» ( Вікторія Лавриненко, учениця Немішаївської школи №2), «Роль протоієрея Петра Лебединцева в освітніх процесах на Пороссі у другій половині Х1Х століття (Віта Снайдер, учениця Білоцерківського економіко-правового ліцею).

За вивчення цікавої теми взялася Дарина Радомська, учениця Ірпінської школи №13. Тема її досліджень «Порівняльний аналіз шлюбу за законодавством України та інших держав». Про «Особливості професійного самовизначення старшокласників» дізнавався Богдан Мельник, учень Білоцерківської школи №7. Максим Вітюк, учень Сквирського ліцею вивчив «Історичні засади становлення інформаційних війн».

IMG 0437Ціла низка досліджень у сфері мовознавства, літературознавства, фольклористики: «Семантико-стилістичні особливості фразеологізмів французької мови» (Олександра Мірошниченко, учениця Переяслав-Хмельницької школи №2), «Джерела творення термінології в німецькій та українській мові (на матеріалі рослинного світу)» (Анастасія Кулакова, учениця Бучанської школи №5), «Зооморфні фразеологізми в англійській мові. Особливості їх перекладу українською мовою» (Марина Шикун, учениця Фастівського ліцею), «Термінологічна система інформатики сучасної української мови» (Наталія Шкурат, учениця Білоцерківської гімназії №2), «Розвиток жанру фентезі в сучасній українській літературі» (Анастасія Гавронська, учениця Сквирського ліцею), «Ткацтво як народне мистецтво та його традиції на Поліссі» (Анастасія Федоренко, учениця Іванківського ліцею), «Жіноча неволя в народних піснях і думах: приреченість чи свідомий вибір» (Віра Кабиш, учениця Білоцерківського економіко-правового ліцею), «Своєрідність трансформації мотивів гомерівської «Одісеї» в європейській літературі другої половини ХХ століття (на прикладі творів К. Варналіса, Є. Анджевського, Е. Юнсона та ін..)» ( Катерина Гуляніцька, учениця Таращанської гімназії), «Функції кольору у творах О.П. Довженка» ( Ілона Москаленко, учениця Броварської школи №2).

На самій конференції конкурсанти захищали не менш цікаві й оригінальні теми. Про своє дослідження «Історичні реалії розвитку іспанської мови в країнах Латинської Америки» розповіла Анастасія Гуща, учениця Броварської гімназії, Крістіна Росоха – про «Спадщину війни: міське господарство Білої Церкви 1944-1945». Вихованець Сквирського ліцею Максим Гуцалюк виступив з темою «Вплив екоекстрогенів на здоров'я та астрометричні показники». Валерія Ніколаєнко, учениця Білоцерківської школи №5 вивчила сучасну структуру і екологічний стан вікової діброви дендропарку «Олександрія». «Візуалізація об'ємних структур у просторі за допомогою мікроорганізмів» - тема виступу Олександра Леськіва, учня Білоцерківського економіко-правового ліцею. Про «Доцільність використання сонячних панелей для енергозбереження в малих державних установах» проінформував Андрій Коренюк, учень Богуславської школи №1.

Надзвичайно актуально прозвучали інформації на теми «Дослідження прожиткового мінімуму з метою оцінювання рівня життя в Україні» і «Організаційно-економічне забезпечення діяльності спільних підприємств», з якими виступили Катерина Бережна, учениця Фастівської школи «2 і Тетяна Поліщук, учениця Білоцерківської школи №6.

Про перспективи розвитку Малої академії наук розповіла на конференціїї директор установи кандидат педагогічних наук Тетяна Петровська, з конкретними порадами стосовно майбутніх досліджень та побажаннями виступили проректор Білоцерківського інституту економіки та управління Інна Романченко, завкафедрою Національного педагогічного університету ім.. М.П. Драгоманова Олександр Потильчак, кандидат сільськогосподарських наук Олена Олешко, психолог Віра Синякова, представник Товариства «Знання» України Петро Швець.

Учні з вдячністю називали прізвища своїх наставників – учителів, педагогів Малої академії, навчальних закладів області та вчених різних галузей знань.

Юні учасники конференції висадили біля приміщення академії кущі троянд.

Бажаємо подальших успіхів, повідомлень про дослідження та запровадження їх у життя вихованців Київської та інших малих академій наук.