• Найцікавіші і найважливіші відкриття 2013 року
  • Лікування хвороб очей прополісом
  • Вчені підтвердили користь котів
  • Гроші - на смітник

Найцікавіші і найважливіші відкриття 2013 року

Британські, американські, французькі та інші вчені зробили сотні, якщо не тисячі дуже важливих для людства відкриттів.

Але оскільки всіх не перерахувати, повідомимо про найбільш зрозумілі новини наукового світу, які були у всіх на вустах цьогоріч.

Фізика: дотяглися рукою до "частки Бога".

Бозон Хігса, або "частка Бога", - це гіпотетична частинка, яка забезпечує масу всіх інших елементарних частинок. Як говорять учені, вона допомагає пояснити, чому об'єкти в нашому Всесвіті наділені масою. Більше того, завдяки цій частинці галактики, планети і навіть ми з вами маємо право на існування.

У березні 2013 року в ЗМІ з'явилися повідомлення від учасників досліджень, що відкрита ними частка дійсно є бозоном Хігса. До кінця року все підтвердилося остаточно. До речі, назву "частка Бога" для бозона Хігса запропонував нобелівський лауреат Леон Ледерман. Він випустив книгу із заголовком, який починався зі словосполучення god particle, тобто частка Бога. Сам вчений пропонував назву - goddamn particle, тобто проклята Богом частка, але її не прийняли.

Астрономія: таємниця Червоної планети

Марсом вже багато місяців гуляє маленький, але дуже дорогий механізм - ровер Curiosity американського агентства NASA. Коштує він 2,5 мільярда доларів. У 2013 році відважний марсохід продовжив свою історичну подорож і виявив, що давно зникле озеро могло підтримувати життя більш як три мільярди років тому. І тим самим виправдав свою ціну і зусилля NASA з пошуку придатних для життя умов на Червоній планеті.
Наступного року Curiosity відправиться до гори Гострої - своєї початкової мети. Там марсохід вперше складе повний геологічний літопис Марса. "Піднімаючись схилом гори Маунт-Шарп, марсохід піде від минулого до сьогодення, він побачить геологічні шари, які раніше не бачив, - пояснив РІА Новости Ігор Митрофанов з Інституту космічних досліджень РАН. - Ніхто такого літопису Марса довжиною 4,5 мільярда років ще не читав!"

До речі, наступного року на Марсі взагалі буде не проштовхнутися. На орбіті літатимуть п'ять зондів відразу! На поверхні працюватимуть два марсоходи - Opportunity і Curiosity.

Біологія: Олінгіто, або "Котоведмідь"

Цю кумедну тваринку її першовідкривач охрестив "чимось середнім між плюшевим ведмедиком і домашньою кішкою".
Про відкриття нового виду оголосив фахівець Національного музею природної історії США Крістофер Хелге. Причому Хелге бачив не живих звірків, а їхні шкурки, скелети і зуби. Зате першим звернув увагу, що олінгіто відрізняються від вже відомих науці олінго.

Дослідники віднесли його до сімейства єнотових, куди входять єноти, коаті, кинкажу і сам олінго. Звірятко живе в лісах Еквадору і Колумбії, веде нічний спосіб життя, харчується в основному фруктами. Зазвичай у самочок народжується всього одне дитинча. Важить "котоведмідь" близько кілограма, а його довжина становить приблизно 36 см. "Олінгіто відноситься до тієї групи тварин, до якої входять кішки, собаки, ведмеді. Це перший виявлений на американському континенті за 35 років новий вид хижої тварини!" - радіє Крістофер Хелге. (http://ua.korrespondent.net).

Фото: wikipedia.org

На сонці полюси помінялися місцями

Середина сонячного 11-річного циклу закінчилася зміною магнітних полюсів Сонця: Південний і Північний магнітні полюси нашої зірки помінялися місцями. «Інверсія магнітного поля Сонця - це велика подія», - відзначає фахівець НАСА доктор Тоні Філіпс.

Незважаючи на те, що фраза «на Сонці помінялися полюси» звучить дуже страшно, - це рядове явище, яке відбувається приблизно кожні 11 років. Спочатку полярні магнітні поля Сонця слабшають, поступово зникають, а потім з'являються знову, але змінюється полярність. Це звичайний процес сонячного циклу, який не призводить до катастрофічних наслідків для Землі, але на Сонячну систему все ж деяким чином впливає.

Зміна магнітних полюсів на Сонці спричиняє своєрідні "брижі" у геліосфері (зоні магнітного впливу Сонця, яка простягається за межі Сонячної системи). Перепад інтенсивності сонячного випромінювання помітний і на Землі: по силі полярних сяйв. Тепер, безпосередньо після зміни магнітних полюсів, полярні сяйва стануть більш частими і обширними. Сила сонячного вітру трохи збільшиться і може створити незначну додаткову небезпеку для космонавтів і космічних зондів, а також вплинути на хмарність і клімат Землі. Тим не менше, процес цей дуже повільний і стабільний, як морський приплив, який зникає, точно так, як і з'являється.

Проте, 24-й сонячний цикл, що почався у 2008 році, є вельми непередбачуваним. Зокрема, він «запізнився» на рік: всі моделі вказували, що середина 24-річного циклу зі зміною полюсів Сонця відбудеться у 2012 році. Однак у 2009 році спостерігалася рекордно низька сонячна активність, і зміна Північного полюса Сонця відбулася лише в останній день 2013 року, а Південний у даний час його «наздоганяє».

Вчені підкреслюють, що нинішній 24-й сонячний цикл - один з найслабших за всю історію інструментальних спостережень, і якщо тенденція до зниження активності Сонця збережеться, то Землю очікує новий малий льодовиковий період.(Джерело: http://infonova.org.ua/space/inversiya-mahnitnoho-polya-sontsya-zapiznylas-na-, rik.html#ixzz2qSRNwUIl , 6 січня 2014 року).

Відкриття про психопатів

13січня 2014 року у дайджесті кращих матеріалів Subscribe.ru з теми „Економіка і фінанси. Суспільство" у розсилці „Точка зору" (http://subscribe.ru//archive/psychology.mudrost1/201401/13190605.html) опубліковано матеріал про багатосерійний документальний фільм щодо здатності людини вбивати собі подібну. Багато чого в цьому проекті виявилося справжнім відкриттям. Автор статті Артем Денікін.

Наведені у фільмі факти дійсно шокують, а результати досліджень змушують інакше подивитися й на саму людину, і на війну. Це кардинально змінює наші уявлення, що здавалися усталеними та непорушними.

Чому нормальна людина, навіть призвана в армію, яка воює за свою Батьківщину, все одно не бажає вбивати? Наука знаходить цьому біологічне пояснення.

У 1947 році американський генерал Маршалл організував опитування ветеранів Другої світової війни з бойових піхотних частин із метою визначити поведінку солдата і офіцера в реальних бойових діях. Результати виявилися несподіваними. Тільки менше 25% солдат і офіцерів бойових піхотних частин армії США під час бою стріляли в бік противника. І лише 2% свідомо цілилися у ворога.

Аналогічною була картина і в ВПС: більше 50% збитих американськими льотчиками літаків противника припадало на 1% льотчиків.

Виявилося, що в тих видах боїв, де противник сприймається як людина й особистість (це піхотні бої, авіаційні дуелі винищувачів та ін.) – армія неефективна, і практично всі втрати, завдані противнику, робить лише 2% складу, а 98% не здатні вбивати.

Зовсім інша картина там, де військові не бачать противника в обличчя. Ефективність танків і артилерії тут на порядок вища, а максимум ефективності в бомбардувальної авіації. Саме нею в ході Другої світової війни і був завданий максимальний збиток живій силі ворога (приблизно 70% від усіх військових та цивільних втрат противника).

Що стосується бойових сутичок піхоти „обличчя в обличчя", то їхня ефективність – найнижча серед інших родів військ. Причина – солдати не можуть убивати.

Оскільки це – найсерйозніше питання ефективності військових сил, Пентагон підключив до дослідження групу військових психологів. Виявилися дивовижні речі: 25% солдат і офіцерів перед кожним боєм обмочуються або біжать до вбиральні від страху. В армії США це взагалі було нормою. Як приклад наводиться спогад ветерана Другої світової війни. Солдат-ветеран розповідає, що перед першим боєм в Німеччині він обмочився, але його командир показав на себе, який також був мокрим і сказав, що це нормальне явище перед кожним боєм: „Тільки намокну, страх пропадає, і можу себе контролювати".

Опитування показали, що це – масове явище в армії, і навіть у війні з Іраком також 25% солдат і офіцерів перед кожним боєм мочились або бігли до вбиральні від страху. Вивільнення кишечника та сечового міхура перед страхом смерті – це нормальний тваринний інстинкт, що отриманий у спадщину людиною від звірів: з порожнім кишечником і сечовим міхуром простіше рятуватися і втікати.

Але інше психологи пояснити не змогли. Приблизно у 25% солдат і офіцерів наступав тимчасовий параліч або руки або вказівного пальця. До того ж, якщо він лівша і повинен стріляти лівою рукою – то параліч стосувався лівої руки. Тобто, саме тієї руки і того пальця, які потрібні для стрільби. Після поразки фашистської Німеччини в архівах Рейху виявлено, що така напасть мала місце й серед німецьких солдат. На Східному фронті там була постійна епідемія „обмороження" руки або пальця, якими потрібно було стріляти. Також у майже 25% складу.

Як виявилося, причини закладені глибоко у психології людини, направленої примусово на війну. У цих пошуках дослідники передусім виявили, що 95% усіх насильницьких злочинів здійснюються чоловіками, а тільки 5% - жінками. Це ще раз підтверджує відому істину, що жінки взагалі не придатні для відправки їх державою на війну вбивати інших людей.

Дослідники також встановили, що людина взагалі не є агресивною істотою. Наприклад, шимпанзе у своїй поведінці стосовно сородичів виявляють жахітливу агресивність, яка еволюційно відсутня в людини, тому, на думку вчених, агресивні особини людського роду в ході людської історії неминуче гинули, а виживали лише ті, хто був схильний до компромісу.

Аналіз поведінки собак виявив, що інстинкт забороняє собакам убивати собі подібних. У них є чіткі біологічні обмеження такої поведінки, що вводять собаку в стан ступору, якщо вона причиняє іншій собаці каліцтво, що загрожує життю. Виявилося, що і нормальна людина в таких ситуаціях стає схожою на собаку. Вчені Пентагону, вивчаючи стрес солдата під час бою, встановили, що у нього повністю „відключається передній мозок", відповідальний за осмислену поведінку, і включаються частини мозку, що управляють тілом і свідомістю за допомогою тваринних інстинктів. Саме цим пояснюються паралічі рук і пальців солдат – інстинктивною забороною на вбивство собі подібного. Тобто, це зовсім не ментальні або соціальні фактори, не пацифізм чи, навпаки, фашизм уявлень людини. Коли справа йде до вбивства собі подібного, включаються біологічні механізми спротиву, які розум людини контролювати взагалі не взмозі.

Як один із прикладів у фільмі наводиться поїздка Гімлера в тільки що захоплений Мінськ, де нацисти Німеччини і Білорусії масово знищували євреїв. Коли на очах у Гімлера, ідеолога й організатора знищення євреїв, розстріляли мінського єврея, глава СС став блювати, став впадати в безпам'ятство. Одна справа – писати далеко в кабінеті накази про вбивство „абстрактних" мільйонів людей, інша справа – бачити смерть досить конкретної однієї людини, приговореної на смерть.

Крупні американські психологи Свенг и Маршан, які працювали за замовленням Пентагону, виявили взагалі дивовижне. Результати їх дослідження шокували: якщо бойовий підрозділ веде безперервно бойові дії протягом 60 днів, то 98% особистого складу втрачають розум. Ким же є 2% тих, хто в ході бойових зіткнень і є головною бойовою силою? Психологи чітко й аргументовано доводять, що ці 2% - психопати. У цих 2% і до призиву в армію були серйозні проблеми із психікою.

Відповідь учених Пентагону була такою: ефективність дій збройних сил ближнього бойового контакту досягається лише наявністю психопатів, а тому підрозділи розвідки або ударного прориву треба формувати лише із психопатів. Проте серед цих 2% є невелика частка людей, яких можна віднести не до психопатів, а до „лідерів". Це люди, які звичайно після армійської служби йдуть в поліцію або схожі органи. Вони не демонструють агресивності, але їх відрізняють від нормальних людей те саме, що й психопатів: вони можуть просто вбити людину і не відчувати жодних переживань.

Сутність американських досліджень людини в тому, що сама біологія, самі інстинкти забороняють людині вбивати людину. І це було, взагалі, відомо давно. Наприклад, у Речі Посполитій у ХУ11 столітті, де проводили подібні дослідження, полк солдат на стрільбищі поражав 500 мішеней, а потім у бою через кілька днів вся стрільба цього полку поражала лише трьох солдатів противника.

Людина біологічно не може вбивати людину. А психопати, які у війну складають 2%, але є на 100% всією ударною силою армії у тісних боях, як повідомляють психологи США, у цивільному житті є вбивцями і, як правило, перебувають у тюрмах. Психопат – і є психопат: що на війні, де він герой, що в цивільному житті, де його місце в тюрмі.

Ветерани США Другої світової війни, В'єтнаму, Іраку і російські ветерани війн в Афганістані та Чечні – всі сходяться в одному: якщо в зводі або роті виявляється хоча б один такий психопат – значить підрозділ виживе...

Пентагон зробив два головних висновки. По-перше, треба будувати бойові дії так, щоб солдат не бачив в обличчя ворога, якого вбиває...

В рамках програми з'явилися "рекомендації" для відбору контрактників. Більш усього бажаними стали психопати. Мало того, пошук людей для контрактної служби перестав бути пасивним (вибираючи з тих, хто звернувся), а став активним: Пентагон почав цілеспрямовано шукати психопатів у всіх верствах населення, включаючи самі низи, пропонуючи їм військову службу. Це було реалізацією наукового підходу: армії потрібні психопати...

Підрозділи тісного бойового контакту в США нині формуються лише з психопатів. Все це спонукає нас подивитися на будь-яку війну як на прояв психопатії. Тим більше, що воювати успішно можуть тільки психопати. В нормальному суспільстві психопатів лікують...

Згідно з дослідженнями вчених, людина не хоче воювати, не може воювати. Це норма, а все решта – психопатія, хвороба.

(подається в перекладі з російської, з незначними скороченнями).

Штучне серце

За повідомленням засобів масової інформації, французські лікарі вшили одному із пацієнтів штучне серце, яке працює на батарейці.

Вага цього механізму півкілограма.

Користь грецьких горіхів

Включаючи грецькі горіхи до раціону. можна розв'язати проблеми із зайвою вагою, стабілізувати роботу серця, мозку, нирок та унормувати тиск.

Властивості продукту вивчали американські лікарі. Ось результат їхніх досліджень: грецький горіх впливає на роботу серця. Завдяки йому можна підвищити рівень „хорошого" холестерину в організмі і знизити рівень „поганого". До складу продукту входять антиоксиданти. А це значить, що з його допомогою можна боротися з віковими змінами організму і пошкодженням клітин, знижувати ризик виникнення онкологічних захворювань і поліпшувати пам'ять.

Включення продукту до раціону сприяє значному підвищенню роботи ендотелію. Він синтезує корисні для організму речовини, відповідальні за нормалізацію тиску, роботу нирок, згортання крові та метаболічне забезпечення мозку (за матеріалами СМИ 2 net).

Лікування хвороб очей прополісом

Нині більше половини людей мають проблеми із зором. Екологія, сучасні гаджети, стреси, високий темп життя – все це призводить до погіршення здоров'я і захворювання очей. Для лікування такого роду хвороб потрібно звертатися до лікаря, проте й народна медицина пропонує великий спектр рецептів лікування.

При хронічному застарілому кон'юнктивіті добре допомагає водний розчин прополісу. Для приготування 20% -ого водного розчину беруть 20 грамів подрібненого прополісу (попередньо заморожують) і розчиняють його в 100 мілілітрах води. Ємність з прополісом і водою вміщують на водяну баню і прогрівають протягом 35-45 хвилин, постійно помішуючи.

Потрібно стежити, щоб температура розчину не перевищувала 80 градусів і не допустити до кипіння. Одержану суміш фільтруємо і вміщуємо в чисту ємкість із щільним корком. Зберігати її потрібно в холодильнику, термін придатності - 7-10 днів. Цим теплим розчином при запаленні закапують очі кожні три години, починаючи з пробудження. Так роблять щоденно доти, поки очі не виздоровіють.

На початковій стадії катаракти і при запаленнях очей роблять примочки з розчином меду або меду з прополісом. Для його приготування беруть чайну ложку меду на 250 мілілітрів кип'яченої води, прогрівають усе це до 40 градусів. У розчині змочують ватні кульки або диски і кладуть на закриті очі на 15-20 хвилин. Процедуру проводять 3-4 рази на день.

При зниженні зору і для профілактики рекомендується вживати бджолиний пилок або пергу. Вживають її по половині або по одній повній чайній ложці два або три рази на день до їжі.

Останній прийом повинен бути не пізніше шостої години вечора. Курс прийому – один місяць.

Для лікування більма використовують сік цибулі з медом. Для його приготування змішують сік з медом у пропорції 1:1. Цим розчином змащують повіки 2-3 рази на день і капають в очі по 1-2 краплі на ніч.

Вчені підтвердили користь котів

Спеціалістам, також і широкому колу людей, давно відомо, що коти викликають у господарів лише позитивні емоції. Ці тварини мають здатність до виліковування багатьох хвороб, а також допомагають перемагати стрес і депресію.

Тому вчені вирішили перевірити на практиці, чим корисні коти. Виявилося, що справа не така й проста. Господарі кішок відчувають радість, спокій поряд із кішками. Ці емоції спроможні знімати стрес і нормалізувати роботу організму. Тобто, кішки діють як плацебо!

Медики з'ясували, що кішки можуть допомогти у виліковуванні таких захворювань як інсульт, артрит та атеросклероз. При цьому самі вони не страждають.

Вчені радять заводити кішок і бути здоровими!

Гроші – на смітник

Дослідники агенції AgriSurvey, за повідомленням її прес-служби, стверджують, що під час новорічних свят українці викидають на смітник таку кількість продукції, що тотожна 30 тисячам тонн салату „Олів'є".

Це становить в середньому на кожну сім'ю 199 гривень або 18 % прожиткового мінімуму 2013 року.