• Система нульового обробітку грунту
  • Препарат, що спроможний продовжувати життя хворому удвічі
  • Гриби допомагають боротися з раком
  • Про жінок
  • Бактерії можуть спричиняти діабет
  • 5 корисних продуктів для профілактики діабету

Система нульового обробітку грунту

Система нульового обробітку ґрунту або, як її ще називають, технологія no-till (наутил) набирає широкого застосування в Україні, незалежно від географічного розміщення господарства. Аграрії все більше уваги звертають на витрати, пов'язані з процесом передпосівної підготовки ґрунту – намагаються економити на пальному та використанні технічних засобів. Практика роботи по no-till показує, що економія не тільки виправдовує себе, а й дозволяє збільшити кількість зібраного врожаю в розрахунку на 1 гектар.

Про це йшлося в листопаді 2013 року на заняттях Агрошколи Асоціації «Українського клубу аграрного бізнесу» при обговоренні теми «Ґрунти». Під час роботи висвітлено переваги та недоліки усіх технологій обробітку ґрунту (класичного, mini-till, no-till, strip-till), розкрито питання аналізу стану, потенціалу та підготовки ґрунтів. Відбулося ознайомлення із господарством Київської області, де в обробітку 1600 га землі і яке повністю працює за технологією no-till.

«Основний фактор використання no-till – це зменшення витрат при підвищенні ефективності. Технологія нульового обробітку ґрунту забезпечує відновлення і підвищення родючості ґрунту, що дозволить майбутнім поколінням господарювати на землі з більш високим рівнем родючості, а отже, - отримувати більші врожаї при менших затратах. No-till – це інтенсивна наукоємна біологічна технологія ХХІ століття – епохи біотехнологій», - прокоментував провідний спікер Агрошколи УКАБ «Рослинництво», доцент, кандидат сільськогосподарських наук, Микола Косолап. (за інформацією прес-служби УКАБ).

Препарат, що спроможний продовжувати життя хворому удвічі

Нові ліки проти раку створили вчені НДІ клінічної медицини Новосибірська. Це не панацея, але новий препарат продовжує життя хворому вдвічі, навіть якщо він застосовується на 4-ій стадії хвороби. Ліки вже пройшли клінічне випробування.

Зараз препарат уводять хворому після видалення пухлини. Надалі його почнуть застосовувати на ранніх стадіях захворювання.

„Ми виділяємо з організму людини так звані дендритні клітини, навантажуєио їх антигенами пухлинних клітин. Дендритні клітини їх переробляють, ми їх уводимо людині і вони починають працювати в організмі, спричиняючи в нього гарний імунний ефект, тобто, активно борються з пухлиною, Наша розробка - це не вакцина в класичному розумінні як засіб попередження хвороби. Власне, це клітинна терапія", - розповідає директор інституту, академік, доктор медичних наук, професор Володимир Козлов.

„Не варто шукати панацеї від злоякісних пухлин, одним якимось способом від неї позбавитися неможливо. Тому з хворобою треба боротися комплексно. Для доброго ефекту потрібен імуномодулюючий „коктейль". Плюс необхідно застосовувати й інші терапії – хіміотерапію, опромінення, в кожному конкретному випадку лікування треба підбирати індивідуально", - пояснює Козлов.

Зараз новими ліками лікують рак прямої кишки, грудей і простати. І вже є все для того, щоб розпочати масове виробництво.

Про це повідомляє ІТАР-ТАРС. ( Новое лекарство от рака создали в Новосибирске, 30 октября 2013).

Гриби допомагають боротися з раком

За словами американських спеціалістів, гриби містять речовину, яка допомагає сповільнювати ріст пухлин і зміцнювати імунітет.

Виявляється, що звичайні шампіньйони сприяють організму протидіяти можливим онкологічним захворюванням, тому що в їх складі є речовина, яка справляє позитивний вплив на „борців із раком" - дендритні клітини.

Дендритні клітини чинять стимулюючий вплив на виробництво білих кров'яних тілець, зокрема, Т-лімфоцитів. Завдяки їх наявності ракові клітини не здатні переборювати імунну систему організму.

Спеціалісти з Каліфорнії виявили, що в жінок із діагностованим раком молочної залози, які вживали по сто грамів шампіньйонів удень, знизилися темпи росту пухлини. (за інформацією Substribe.ru, „Здоров'я").

Про жінок

В журналі "Immunity & Ageing" опубліковано нове дослідження, у якому розкрита таємниця того, чому жінки живуть довше, ніж чоловіки.

Це відбувається завдяки більш ефективній роботі імунних систем жіночого організму.

Бактерії можут спричиняти діабет

Токсини золотистого стафілокока та фрагменти оболонки кишкової палички раз'ятрують клітини жирової тканини, примушуючи їх до запускання млявоплинного запалення, яке може спричинити діабет другого типу.

Запалення – звичайна відповідь організму на пошкодження клітин і тканин або на появу патогену. Швидке й бурхливе запалення допомагає імунній системі позбавитися від хвороботворних агентів і своєчасно видалити заражені клітини. Проте, воно може бути прихованим, млявоплинним, і в цьому випадку стає надзвичайно небезпечним, тому що звідси прямий шлях до хронічних захворювань, наприклад, до діабету другого типу.

Вважається, що жирові клітини за певних умов починають проявляти сигнали запальної реакції. Запалення, що розвивається, виявиться слабким, але якщо воно буде тліти досить тривало, це призведе до зниження інсулінової чутливості, що вважається головною ознакою діабету другого типу.

Причин, які провокують запалення жирових клітин, багато, проте далеко не останньою є все ж ті бактерії. Підозри, що деякі бактерії, а саме присутній у загальній мікрофлорі золотистий стафілокок, має відношення до розвитку діабету, з'явилися давно: по-перше, ожиріння з наступним діабетом часто супроводжується збільшенням частки золотистого стафілокока в загальній мікрофлорі, по-друге, саме цей мікроб часто виявляється в діабетичних язвах на ногах.

Золотистий стафілокок виділяє токсини, що називаються суперантигенами. Ці речовини порушують роботу імунітету, і, як було показано в роботах Патрика Шліверта і його співробітників (Patrik Schlievert) і його колег із Айовського університету (США), вони ж підтверджують причину багатьох досить неприємних наслідків стафілококової інфекції - від сепсису до ендокардиту.

У своїй новій роботі, що викладена на сайті PloS ONE, пан Шліверт і його співробітники доводять, що ці ж стафілококові суперантигени спричиняють запальну реакцію в жирових клітинах. Більше того, в цьому стафілококові допомагає звичайна кишечна паличка.

Фрагменти ліпополісахариду, що входять до складу її клітинної оболонки, в невеликій кількості потрапляють у кров, проте в нормі цей ліпополісахарид нейтралізує печінку. Але золотистий стафілокок за допомогою своїх суперантигенів перешкоджає зусиллям печінки щодо зруйнування молекули кишечної палички.

При цьому відомо, що ліпополісахарид кишечної палички також може спричиняти запалення жирових клітин у відповідь. В результаті через золотистий стафілокок жирові клітини змушені ще сильніше відповідати запаленням на бактеріальні молекули: з одного боку, їх бомбардують суперантигени, з другого – незруйновані шматки клітинної оболонки кишечної палички.

Зрозуміло, що тим, у кого розвився або лише починає розвиватися діабет другого типу, бажано позбутися стафілококу. Навряд чи антибіотики врятують від діабету, проте, можливо, вигнання цього мікроба з міклофлори допоможе якщо не попередити, то хоча б пом'якшити перебіг хвороби. (за матеріалами Айовського університету, автор Кирило Стасєвич, джерело Shutterstock).

5 корисних продуктів для профілактики діабету

Діабет є 7-им серед причин смерті в США і удвоює ризик розвитку серцевого приступу або інсульту. Проте, діабет 2-го типу – це хвороба, спричинена способом життя, тому що вибір їжі може як попередити, так і сприяти інсуліновій резистентності і, вочевидь, розвитку діабету.

Багато дієт для хворих діабетом грунтуються на мясі і зернових. Проте, вони мають серйозні недоліки, Продукти, в яких є багато поживних речовин, з низьким гліковмісним рівнем, оптимальні для діабетиків. Ці продукти також допомагають попередити розвиток хвороби.

Листові зелені овочі мають найкращий баланс речовин і калорій. В нещодавно проведеному мета-аналізі було виявлено, що споживання великої кількості листових овочів знизило ризик діабету 2-го типу на 14%. Одне дослідження підтвердило, що щоденна порція цих овочів знижує ризик на 9%.

У овочах немає крохмалю. Це гриби, цибуля, часник, баклажан, перець і т.п. Саме вони є важливими компонентами раціону для профілактики діабету. Ці продукти практично не впливають на рівень глюкози в крові і містять клітковину та фітохімічні з'єднання.

Боби, чечевиця та інші бобові багаті на вуглеводи. Вони мають низький глікемічний індекс завдяки середньому вмісту білків, у них відсутня клітковина і резистентний крохмаль, вуглеводи, які не розчиняються в кишківнику. Це зменшує кількість калорій, які можуть надходити в організм із бобовими. В додачу до цього, резистентний крохмаль ферментується бактеріями в кишківнику, утворюючи продукти, які захищають від раку. Споживання бобових, відповідно, знижує ризик діабету і раку кишківника.

Дослідження показали, що 5 або більше порцій горіхів за тиждень знижують ризик захворювання на 27%. У людей з інсуліновою резистентністю, серцевими захворюваннями ризик знижується на 47%

Багато клітковини і антиоксидантів у свіжих фруктах. Вживання трьох свіжих фруктів щодня знижує ризик діабету на 18%. Люди, які вже захворіли, мають споживати фрукти з меншим вмістом цукру – ягід, ківі, апельсинів, динь.

У недавньому дослідженні діабетиків, які дотримувалися цієї дієти, було виявлено, що 62% учасників досягли нормальних рівнів глікогемоглобіну за сім місяців, і середня кількість лікарських препаратів знизилася з 4 до 1. Раціон, що складається з овочів, горіхів, насіння, бобових і свіжих фруктів, може попередити і навіть зупинити розвиток діабету і продовжити життя.