Темна матерія та темна енергія становлять 95% всього, що ми бачимо на небі. У Європейській організації ядерних досліджень у Швейцарії прагнуть пролити світло на ці речі. Цим займатимуться дослідники Великого адронного колайдера – найбільшого експериментального пристрою у світі, розташованого на кордоні Швейцарії та Франції.

Три роки тому тут було відкрито бозон Гіґґза. Цього року тут чекають на нові відкриття. Підставами для оптимізму є те, що колайдер буде вперше працювати на повну потужність. І саме за цих умов можна знайти темну матерію.

Розповідає фізик-теоретик Джон Елліс, викладач King's College у Лондоні: "Той факт, що колайдер збільшує свою потужність, дає нам можливість відкрити частки темної матерії. Гадаємо, що їхня вага буде у 1000 разів більшою за масу протона, або у 10 разів більшою за масу бозона Гіґґза. Ми також думаємо, що за допомогою колайдера цього року ми вперше побачимо ці частинки".

Це відкриття матиме великий вплив на космологію, тому що всі планети, зірки. квазари та галактики існують в залежності від темної матерії. Вчені мають різні думки про її природу, але покладаються не лише на колайдер.

Європейське космічне агентство завершує будівництво нового телескопа під назвою «Евклід», що дасть змогу вести великомасштабні спостереження за всесвітом.

Темну матерію не можна виявити безпосередньо, але вчені знають, як зареєструвати її за допомогою гравітаційного впливу на матерію, яку можна побачити. Саме для цього потрібний Евклід (Copyright © 2015 euronews).